Quake.cz - czech quake fan site
 
Trailers: id Software, Killat0n
Start: Basics, Weapons
Tune it: Config Generator
Master it: Hud Generator
Platform: QL PRISM


 Co je Quake Live?
 Představení QL v Grunex.tv
 Chci zkusit QL


archiv
 
Join Us On Facebook!!

TDM PICKUP

Quake 4 guide by Hawr1x

Quake 3 ULTIMATE! guide by X|cht

Jak hrát Q2 ONLINE? by kkubass

QuakeWorld guide for newbies by JohnNy_cz

ezQuake modern Quakeworld client

nQuake QuakeWorld balíček

BREAKDOWN HQ

Quake Defrag Calendar 2007 by TopB

Encyklopedie Dooma a Quake by Pavel Trnčák

www.quakechannel.cz

http://quake2.gamepark.cz

MAXELL's HOME



q4.news  q4.news  q3.news  q2.news  qw.news
 16.11.2006 CPMA vq3 guide by Xicht
Guide je původně psaná na verzi 1.38, všechny důležité změny najdete ve spodní části článku pod položkou UPDATE.


1.) Co se to vlastně skrývá pod tou zkratkou vq3 CPMA ?

Jedná se o mód do Quake 3 vyvíjený pod taktovkou Arqona potažmo http://www.promode.org. Úplné znění je Challange Pro-Mode Arena a ona předložka vq3 definuje tzv. vanilla q3 (base q3) fyziku. Ve své podstatě je vq3 CPMA nastavení jen modifikací tolik známého a populárního OSP.

2.) Proč měnit již tak dobře zaběhlé OSP ?

Důvody jsou jednoduché: CPMA je narozdíl od OSP "živý" mód a jeho autor ho bude dále vylepšovat. CPMA vq3 bylo vybráno jako oficiální mód profesionálních turnajů CPL a díky tomu ho budou v brzké době následovat i ostatní menší organizátoři turnajů. CPMA má daleko kvalitnější netcode, který umožňuje mít i hráčům s vyšším pingem (nebo na serverech v jiných zemích) daleko kvalitnější prožitek z online hry. Dále podporuje technologii "MultiView Demo", která umožňuje nahrávat spectatorům demo z více pohledů najednou (např. celého TDM teamu) s možností pak při přehrávání dema přepínat mezi jednotlivými pohledy. S tím souvisí i možnost přepínání pohledů při "živém vysílání" na GTV. Samozřejmě je tu ještě spousta drobných vylepšení, ale o těch až později...

3.) Zatím to zní pěkně v čem je ale háček ?

Hlavním problémem je jako vždy neochota hráčů se přizpůsobit změně, třeba i k lepšímu, a tak se řada z nich ani o nový mód nezajímá a dopředu ho odsuzuje bez pádnějších důvodů. Jediným skutečným nedostatkem vq3 CPMA je úprava fyziky ze 125fps na 76fps (ačkoliv nemusíte měnit com_maxfps), která má za následek zkrácení délky/výšky skoků (minimálně, ale většina lidí to pozná), ale na druhou stranu toto nastavení pomáhá lidem s ultra low fps PC ke kvalitnímu pohybu. Věřte však, že toto nastavení se nijak neprojeví na refresh rate monitoru a nedočkáte se "frejmujícího" obrazu jako kdybyste si nastavili v OSP com_maxfps 76. Navíc se v nejbližší době očekává, že by tuto vlastnost mohl autor změnit k lepšímu. Drobný problém se také dotýká změny některých příkazů a HUDu, který se nastavuje v samostatném CFG, ale právě kvůli těmhle "detailům" vznikla tato guide, a proto čtěte dál.


Připojení na server, mapy a votování

Připojení na server probíhá úplně stejně jako v OSP akorát se dočkáte jiné loadovací obrazovky. :) Dnes už jsou díky práci server adminů všechny vq3 CPMA servery na pevno nastaveny na vq3 "gameplay" a tudíž odpadá otravné votování několika nastavení, abyste z pure CPM udělali vq3 (toto si zažijete na localhostu pokud nemáte vlastní vq3 server cfg:). Pokud chcete na vq3 CPMA serveru hrát OSP mapy (např. OSPdm5, OSPdm6), tak MUSÍTE stáhnout osp mappack (viz linky dole) a pk3 soubor rozbalit do "baseq3". Samozřejmě i všechny ostatní mapy (např. cpma mappack) vždy patří do "baseq3" adresáře. Votování pomocí "callvote" je velmi podobné až na to, že nelze měnit mode (1v1, TDM) a mapu zároveň...musíte votovat jednotlivě. Jinak lze votovat víceméně vše co v OSP.


Vzhled + CFG úpravy

Po zkopírování OSP cfg do rootu adresáře "cpma" a spuštění hry si jistě všimnete několika změn. První co vás zarazí bude HUD (viz níže) a pak celková změna score boardu (v duelu vidíte accuracy, DG, DT, sebraný health a armory). Pozitivní změnou je také, že ve warmupu jsou označeny spawn pozice průhledným modelem (dobré pro neználky:) a ještě, že máte neomezené střelivo do všech zbraní (oboje samozřejmě jen ve warmupu:). A teď již k slibovaným drobným úpravám cfg.


ch_CrosshairColor a cg_enemyColors - zadávejte vždy číslama nebo písmenama, slova (red, white, blue...) nefungují !

color default = nnyny - ovlivňuje vaše barvy - první znak je barva railu, druhý barva hlavy, třetí barva torza, čtvrtý barva nohou a poslední je barva rail spirály (jen pokud ji máte zapnutou samozřejmě)

cg_enemyColors default = iiiii - ovlivňuje barvy enemy - první znak je barva railu, druhý barva hlavy, třetí barva torza, čtvrtý barva nohou a poslední je barva rail spirály (jen pokud ji máte zapnutou samozřejmě)

ch_shortScoreBoard 0|1 - hodnota 1 odstraní ze scoreboard (TAB) část s accuracy statistikami

cg_altLightning
0|1|2|3 - vyberte si jednu ze 4 možností zobrazování shaftu - 3 = uberthin shaft (doporučuji:)

cg_deadBodyDarken 0|1 - hodnota 1 zbarví enemy model po zabití do šeda a postupně zmizí

cg_ammoWarning 0|1 - vypne/zapne nepříjemný "click" zvuk při nedostatku nábojů

cg_muzzleFlash 0|1 - vypne/zapne záblesk při výstřelu z některých zbraní (např. plazmy)

cg_noAmmoChange 0|1 - zabraní/povolí přepínání na zbraň bez nábojů

cg_railstyle 0-7 - několik druhů zobrazení rail výstřelu - od žádného, přes spirálu ala Q2 až ke kombinaci všech - vyzkoušejte dle libosti

cg_teamchatsonly 0|1 - při hodnotě 1 se obyčejné "say" zprávy zobrazují jen v konzoli a ne v teamchatu a konzoli zároveň

con_notifytime - při hodnotě -1 se přestanou zobrazovat "team zprávy" v konzoli

cg_smoke_sg 0|1 - vypne/zapne kouř u brokovnice

cg_smokegrowth_gl 0|1 - vypne/zapne kouř u granátu

cg_smokegrowth_rl 0|1 - vypne/zapne kouř u rakety

cg_smokeradius_gl default = 64 - pokud máte kouř u granátu zapnutý, tak tahle hodnota určuje jeho intenzitu, menší číslo = míň kouře

cg_smokeradius_rl
default = 32 - pokud máte kouř u rakety zapnutý, tak tahle hodnota určuje jeho intenzitu, menší číslo = míň kouře

ch_drawweaponselect 0|1 - vypne/zapne zobrazení aktuálních zbraní při switchování zbraní

s_announcer default = feedback - lze změnit hlas hlásící začátek hry + awards na "hellchick" - vyžaduje po změně "snd_restart" (obdoba "vid_restart" akorát, že pro zvuk:)

mvw_dm 0 - vypne multiview okno v demech nebo na GTV


Tak to byly příkazy, které jsou nové nebo je jejich hodnota v cpma jiná než v osp a stojí za to vyzkoušet. V každém případě pokud byste hledali detailnější rozbor, tak ho najede na promode.org webu. Je zde popis několika nových net nastavení oproti OSP (cg_laghax, cg_nudge, cg_optimiseBW, cg_predict, cg_predictItems, cg_xerpClients), ale jejich použití je víceméně jen okrajové v případě vysokého pingu (80+), lag spiků (ping 10-200) anebo při velmi nízkém uploadu (pod 64kbs). V cpma byl vypuštěn příkaz "cl_timenudge" díky jeho mizerné funkčnosti a nahrazen "cg_nudge", které však funguje na jiném principu a pokud máte stabilní ping, tak vám jeho nastavení více uškodí než pomůže. Dále je příkaz "snaps" automaticky upravován podle nastavení "sv_fps" serveru, takže ho nemá smysl měnit. Za zmínku ještě stojí detailní popis "chat tokens" využívaných v team messages...dokonce je tu i několik úplně nových.


HUD

Úprava HUDu je v CPMA řešena přes samostatný cfg uložený v "cpma/hud". HUD se musí naloadovat ve hře za pomoci příkazu "ch_file nazevhudu" a poté potvrdit dalším příkazem "reloadHUD". Můžete použít jeden z předvytvořených HUDů hud1-hud7.cfg anebo si stáhnout již vyladěnější cfg z naší produkce. Pokud chcete použít jeden z našich výtvorů, tak si předem prohlédněte screeny, který z daných se vám zdá nejvhodnější. Pro ty z vás, kdož jsou zvyklí na team overlay v pravém horním rohu vytvořil Tyfoon speciální script posunující timer směrem dolů, podle toho kolik hráču máte v teamu. Pokud mezi tyto lidi patříte tak stahujute ZDE pro vás nejpřijatelnější HUD ze čtveřice: stings.zip, tyfoon.zip, xicht.zip, yenda.zip. V zipu najdete několik cfg a co s nimi vám náležitě vysvětlí přiložený readme.txt. Počítejte s tím, že tyto HUDy jsou vytvořeny pro hodnotu "ch_selfOnTeamOverlay 0" (hodnota z normálního cpma cfg), která dělá jedinou věc a to, že v team overlay vidíte jen vaše spoluhráče (max 3). Legie.zip a shebin.zip mají team overlay vlevo dole a tudíž nemají problém s posunováním timeru. Do úpravy defaultních HUDů se můžete pustit i osobně, ale je s tím zbytečná práce a je dalko lehčí už jen upravovat hotové hudy, které jsou volně ke stažení na internetu. Ještě si můžete zkusit vyhrát s hud editorem, ale sám s ním žádné zkušenosti nemám - viz linky.


Linky na vše potřebné:

Quake 3 Arena point release 1.32 - nutný jak pro OSP, tak pro CPMA
aktuální verze CPMA
kompletní CPMA mappack bez něhož můžete mít problémy spustit localhost server aktuální přehled česko-slovenských Quake serverů
homepage CPMA
cpma hud editor
osp mappack - zahrnuje mapy ospdm1 až ospdm12


UPDATE:

verze 1.39 update:
- již funguje zkratka příkazu callvote "cv"
- byly odstraněny příkazy "time" a "currenttime" jelikož čas už je zahrnut v dolní části scoreboard (TAB)
- bylo přidáno rozšířené grafické rozhraní (GUI) pro větší možnost úpravy CFG v menu hry
- "smart bots" (CPM feature) nyní fungují i ve vq3 gamaplay

verze 1.40 update:
- "cg_drawCrosshair 11-19" - nové high-res crosshairy + upravené ty staré
- nyní se vám již nezobrazí frag message, když zabijete sami sebe
- nové části superhudu

verze 1.43 update:
- scoreboard už zobrazuje kompletní info o výstřelech / zásazích ze zbraní
- opraveny "ghost rails" = viditelná stopa railu, která nebyla vystřelena - stávalo se to při přepínání na railgun
- rychlost spectatora upravena na 480 ups
zbytek změn se týká převážně CPM nebo upravuje minimálně postřehnutelné bugy :]


A na úplný závěr... Pokud se dá ještě dnes říci, že Q3 má nějakou budoucnost, tak věřte, že to je jedině s vq3 CPMA ! A proto neváhejte a i vy přejděte na CPMA !

Autor: 
Text: 


dT6wi8mP5Np 04:20 @ 17/11/16
Steven and I took the children to Paris last year and ever since Rex has insisted on keeping a squirt bottle of water next to the toilet to "cleanse hiotmlf.&ques; Suggest it to little Abe...
 
[TA]Xicht 16:37 @ 26/02/07
Na localhost /cv gameplay vq3

V pripade dedicated serveru bude nejlepsi asi stahnout - dl.q4.cz/vq3cpmaserver.zip
 
dili 15:28 @ 26/02/07
oki, stiahol som si to CPMA, postupoval podla navodu, a dokazem sa pripojit na net..
Ale ako mam vytvorit lan server cpma s "vq3" spravanim ? (ono si to stale nastavi cpm) :(

jedine co som o tom nasiel v tomto clanku je:
" Dnes už jsou díky práci server adminů všechny vq3 CPMA servery na pevno nastaveny na vq3 "gameplay" a tudíž odpadá otravné votování několika nastavení, abyste z pure CPM udělali vq3 (toto si zažijete na localhostu pokud nemáte vlastní vq3 server cfg:"

ako si ale ten cfg mam nastavit ? (ako v pripade dedicated servera a ako localhosta ?)
alebo aspon co presne mam votovat aby to bolo vq3 ?

diky moc
 
[TA]Xicht 18:21 @ 22/12/06
Update na 1.40 + par drobnych dodatku a vylepseni :]
 
mG 11:19 @ 09/12/06
:// oproti osp
 
mG 11:18 @ 09/12/06
Hmm,pekne,jen mi vadi ze ja malo osp servru,ajinak cpma se vklidu,skoro zadny rozdil oproti cpma
 
ns^paave 21:35 @ 19/11/06
tak jsem ten OSP map pack hodil k nam na web:
www.nemesisclan.org viz downloads
 
crapper 18:24 @ 19/11/06
1.39 LATER TODAY
 
[TA]Xicht 01:17 @ 18/11/06
thx thx, kazdopadne nezapominejte ze svoji cast (HUD) ma na svedomi Tyf a jeste sts je da best link searcher ve meste, takze i jim patri vase diky !:]
 
jstr 00:00 @ 18/11/06
pani, on to x0chtik fakt napsal... =o)
 
columbus^fr0sty 22:51 @ 16/11/06
gj, akorat mrknete na tohle -> ttp://www.plrf.org/q3cpmahudeditor/ akorat doufam ze uz to all nemate na HDD a jen znova neobjevil ameriku.. >.
 
dexah 20:47 @ 16/11/06
:D vlizdopRdelnici
 
Jocko 18:49 @ 16/11/06
pekna praca xichtiku! :D
 
ns^paave 17:22 @ 16/11/06
dobra prace, jenom poznamecka k NUTNOSTI kopirovat zzzz packy z OSP do baseq3, je dost serveru kde to timhle pristupem rozhodne neresi, tudiz na techto serverech si nezahrajete, reseni?
ttp://q4.imro.pl/iu/?id=16&akcja=details&kat=2&file=10033
Mozna se vam to zda zbytecny ale tim ze nahrajete pul souboru z OSP do baseq3 tak muzete prijit o cistyho q3, jelikoz v tech packech nejsou jenom mapy
 
zubb 14:44 @ 16/11/06
je to trapne, ale musim se pridat k zastupu lidi, kteri te chvali xichte :) dobra prace, doufam ze to presvedci vsechny skeptiky a budeme vsichni hrat vq3
 
Legie 13:35 @ 16/11/06
very good job...ted doufam budou parba servery v cpma
 
sts 12:14 @ 16/11/06
ja myslim, ze skvely X)
 
LoO 12:06 @ 16/11/06
tohle tu chybelo
 
Škule 11:11 @ 16/11/06
gj
 
Jen4 09:10 @ 16/11/06
Fakt paradni guide Xichte. Gr8 job. Presne tohle svetlo do toho bylo treba vnest ;)
 
Manning 08:16 @ 16/11/06
Jsi tak sikovny.. :) to snad jeste zacnu hrat !
 
Sharp 07:21 @ 16/11/06
Excellent - mr Xicht - Nobel prize candidate nr. 1
 
sx 07:19 @ 16/11/06
gj xicht, ja len doplnim zozmam gamestation.sk serverov: 213.81.152.206:27960 - 213.81.152.206:27964
 

  Quake.cz komunita na Discor  Quake kalbage 2014  Quake Live - Memorial 3  Praha - TDM LAN   QUAKECON 2013  Když je ta středa  Rozhovor s Tykem
last comments
  Rozhovor s Debtorrem  Rozhovor s Debtorrem  Rozhovor s Debtorrem  Rozhovor s Debtorrem  Rozhovor s Debtorrem
 
 
 
 
 
back to news

Czech Quake powered by InterneXt