Quake.cz - czech quake fan site
 
Trailers: id Software, Killat0n
Start: Basics, Weapons
Tune it: Config Generator
Master it: Hud Generator
Platform: QL PRISM


 Co je Quake Live?
 Představení QL v Grunex.tv
 Chci zkusit QL


 
Join Us On Facebook!!

TDM PICKUP

Quake 4 guide by Hawr1x

Quake 3 ULTIMATE! guide by X|cht

Jak hrát Q2 ONLINE? by kkubass

QuakeWorld guide for newbies by JohnNy_cz

ezQuake modern Quakeworld client

nQuake QuakeWorld balíček

BREAKDOWN HQ

Quake Defrag Calendar 2007 by TopB

Encyklopedie Dooma a Quake by Pavel Trnčák

www.quakechannel.cz

http://quake2.gamepark.cz

MAXELL's HOME



q4.scene
 NewbieGuide - Weapons & Items

Install & Intro Weapons & Items

Zbraně, které dostanete hned na začátku hry jsou Gauntlet a Machinegun. Ostatní zbraně si budete muset najít v každém levelu a tím sranda pouze začíná.

Krása celé Quake série spočívá ve vhodné kombinaci zbraní, časem zjistíte že každá zbraň má své využití v určité situaci a pokud se vám daří správně volit zbraně pro svůj útok či obranu, máte velkou část práce při zdolávání soupeře zvládnutou.

V Quake 4 podařilo vybalancovat zbraně do té míry, že každá je ve správných rukách účinným nástrojem zkázy.

Gauntlet (Puml), zbraň na blízko. Její využití je v přímém kontaktu, který nastává například u výlezu z jumppadu, nebo v úzkých chodbách. V případě že soupeř nečeká tento útok, může být váš rychlý výpad toutou zbraní smrtonostný -- a to jak pro vás, tak hlavně pro soupeře :)

bind "KEY" "_impulse0"

Zranění: 50
Dosah: 50
- Základní zbraň

Machinegun (Kulák), základní zbraň. Využití je témeř na všechny situace. Zbraň střílí automaticky a to na jakoukoli vzdálenost. S kulákem můžete zoomovat a při té příležitosti střílíte manuálně (Ostřelovačka). Zbraň využijete nejčastěji po respawnu, kdy je jedinou zbraní na dálku a v případě, že víte, že má soupeř nízký status a potřebujete jen docílit rychlého malého zranění.

bind "KEY" "_impulse1"

Zranění: 5
Zoom: 7
Náboje: 100
Kadence 10/sec

Brokovnice je využitelná v úzkých chodbách a jako zbraň na dokončení soupeře, pro svůj rozptyl je vhodná pro střední vzdálenosti. Díky zásahu který je okamžitý je její použitelnost v případě, že pouze nahlédnete do místnosti a pokoušíte se soupeřovi znepříjemnit situaci.

bind "KEY" "_impulse2"

Zranění: 150
Náboje: --
Kadence: --

Plazma (Hyperblaster) je zbraň, která má využití jako pokrývací zbraň. Využití zbraně je hlavně na střední vzdálenost. Střely mají určitou dobu letu a tak je potřeba dostat tuto zbraň "do oka a ruky". Střely z Plazmy prolétnou skrz teleport.
bind "KEY" "_impulse3"

Zranění: 8
Náboje: --
kadence: --

Plazma Climbing lze využít jako nástroj pro zdolávání drobných překážek, funguje tak, že si stoupnete ke zdi a nastavíte úhel kolem 45° a současně mačkáte střelbu a skok. Tímto způsobem jdou zdolávat malé i větší překážky a zdi. Climbing vám ubírá zdraví.

Granátomet je klasickou pokrývací zbraní, granáty mají pomerně slušný odskok a tak je možné tuto zbraň využít na pokrývání částí mapy, do které se sami nechcete pouštět. Střely z granátu prolétnou teleportem. Často se této zbraně využívá pokud chcete omezit přístup soupeře v úzké chodbě, kam několik granátů nacházíte.

bind "KEY" "_impulse4"

Zranění: 125
Náboje: --
kadence: --

Hřebíkomet (Nail) by se dal nazvat malým raketometem. Je kombinací plazmy a raketometu. Vystřelené hřebíky prolétnou teleportem a jsou pomerně pomalé, takže je potřeba s touto zbraní podobně jako s plazmou naučit. Vystřelené hřebíky mají splashdamage (zranění explozí) který dokáže zranit soupeře i mimo přímý zásah. Zbraň je využívána na střední vzdálenost.

bind "KEY" "_impulse5"

Zranění: --
Náboje: --
kadence: --

Raketomet (RL, Raketa) je klasickou zbraní používanou v Quakovi. Vystřelené rakety jsou pomalejší než střely z nailu a raketa po výbuchu uděluje splashdamage. Taktéž rakety je možné střílet skrz teleport. Využítí zbraně je hlavně na střední vzdálenost, ale hráči tuto zbraň používají i na blízko. Raketomet lze využít na pokrývání vzdálených částí mapy vystřelováním "pátracích" raket. Jeho využití je taktéž jako obranná zbraň.

bind "KEY" "_impulse6"

Zranění: 100
Náboje: --
Kadence: --

V případě že si raketu vystřelíte pod nohy a zmáčknete při této příležitosti Jump, vymrští vás tlaková vlna rakety směrem, který si zvolíte. (Alespoň v optimálním případě) Tomuto pohybu se říká RocketJump. RJ vás stojí poměrně dost zdraví, ale v Quakovi, a o 4ce to platí dvojnásob, je důležitější pozice ve které se po tomto skoku nacházíte.

Rail je zbraní na dálku, mnozí hráči ji však používají téměř za každé situace. Rail udělí instantní 100-vkové zranění. U railu je možné využít zoom, který umožňuje střílet průzory skrz celou mapu. (Monsoon, Placebo Effect, Galang) Rail rozděluje hráče na skalní příznivce této zbraně a na skalní odpůrce. Rail se objevil se hrách série Quake ve svém druhém pokračovaní a dal vzniknout modu Instagib.

Rail hráči využívají i v případě, že mají nízký status a rozhodnou se riskovat a vystřelit z této zbraně zpoza rohu.

bind "KEY" "_impulse7"

Zranění: 90
Náboje: --
Kadence: --

Shaft (LG, Lightening Gun) je velice silná zbraň, která má využití na krátkou a střední vzdálenost. Zbraň vystřeluje paprsek, který má určitý dosah a který je potřeba dostat do oka. Díky okamžitému zranění a možnosti přesného míření je velice oblíbenou zbraní.

bind "KEY" "_impulse8"

Zranění: 7
Náboje: --
Kadence --

Jak je zmíněno u Gauntletu, je jeho odvozené jméno použito ze slova Humiliation, je to hláška a ocenění, které dostanete po fragu touto zbraní. Tyhle statistiky jsou vesměs k ničemu, nicméně frag docílený touto zbraní si zaslouží zvláštní ohodnocení. Ponížením soupeře však výčet ocenění nekončí, jsou zde další které stojí za to zmínit.

Prvním z nich je Impressiv. Toho dosáhnete po dvou po sobě jdoucích zásazích z Railu. Dalším oceněním a zapeklitou situací (tzv. prekérkou) je Combo Kill, toho docílíte přesně trefenou raketou následovanou zásahem Railu. Peace!

V případě že se v duelu rozjedete a docílíte dvou fragů v rozmezí 3 vteřin, vyslechnete si z hlasu komentátora Excelent! a pokud se rozjedete ještě více, bude vám jako správnému berserkovi odměnou hláška Rampage!

V sérii Quake se nepotkáte s Mega, Ultra, Giga, Tera a dalším Killem, takže vám výše uvedé Excelent a Rampage budou muset stačit. A podle roční zkušenosti s Quake 4 musím říci, že opravdu bohatě stačí.

Itemy a powerupy:
Aby jste mohli úspěšně fragovat (skórovat), tak se v mapách nachází různé itemy, které vám umožňují přežít v 15-ti minutovém peklíčku, které pravidelně po začátku každé mapy rozpoutá. Jedná se o strategicky důležité itemy (věci) které vám zvyšují status a tím bojeschopnost. Pokud důležitý Item nemáte vy, má ho soupeř!

Status je složen ze dvou hodnot, jednou je Health (zdraví) a druhou je Armor (brnění) Po svém respawnu (narození, objevení se) v mapě máte 125 Healthu a žádné branění. Vybaveni jste jak je již výše uvedeno Pumlem a Kulákem.

Základním pravidlem hry Quake je, že pokud hodnota Healthu dosáhne 0 a menší, získává váš soupeř bod a vy letenku do jiné části mapy.

Žluté brnění:
Malé brnění, přidá 50 ARMORu
Červené brnění:
Velké brnění, přidá 100 ARMORu

Brnění se v Quake 4 respawnuje po 25 vteřinách, základním skillem (dovedností) je tudíž časování těchto itemů tak, aby jste na příslušné lokaci byli včas. Pokud seberete brnění, bude zranění které při hře obdržíte rozděleno mezi Health a Armor.

Mega Health:
Přidá 100 zdraví

Mega se v Quake 4 objevuje standardně po 35 vteřinách, existují však mapy, ve kterých se tento item objevuje až po jedné minutě (mapy Galang, Man Called Sun)

Kromě zbraní a výše uvedených Itemů se v mapách nachází i další záležitosti, které vám vylepšují status. Jedná se o lékárničky, shardy a ammo.

Lékárničky jsou v Quake 4 tři. Jedná se o žlutou lékárničku, která vám přidá 25 zdaví a oranžovou, která vám přidá 50. Tyto lékárničky vám umožní dosáhnout maximálně 100 zdraví.

Poslední lékárničkou jsou zelené "health shardy" ty vám sice přidají jen 5 healthů, ale i nad hodnotu 100. Obdobou tohoto typu lékárničky v brnění jsou "armor shrady" které vám taktéž přidají 5 bodů k brnění a familyérně se jim říká "křupky" (Až křupkou proběhnete, budete vědět proč :)

Všechy tyto Itemy se objevují v intervalu 25 vteřin.

Související odkazy: NewbieGuide Install & Intro

Autor: 
Text: 


rQcDeM7AzD 30.11 @ 01:56
nope, didnt feel it this time.on the Tsunami Day (2004) and end march (2005), earthquakes were felt terilbry in my condo unit which is only at 3rd floor. everyone single occupant ran like mad down the stairs.in dec happened early sunday morning ard 9am herein mar happened ard 12am-12.05amit was very frightening as everything was shaking and those on 15th flr were so scared to return back on that day itself.
 
D4D4 08.02 @ 15:12
2Sonar :Hyperblaster a DMG
 
Lahire 28.01 @ 09:05
sonar jasne ze je
 
Sonar 27.01 @ 20:53
Hele to tu neni ani bfg a plasma gun ???
 
Hawr1x 25.06 @ 14:39
V době kdy jsem to pasl dával 100 :) Updatnu to
 
ra1n 25.06 @ 13:36
ja myslel ze v q4 dava rail 90dmg
 
duFo 14.01 @ 12:43
hsq lol
 
ondra 27.11 @ 20:47
v Quake 4 jsou hřebíki navádene (z nailu,po úpravě.)
 
HSQ 05.11 @ 19:27
ne neni ale kdyz das 1 z 50 tak je to depressiv :o)
 
sts 04.11 @ 22:03
neni v q4 impessive za 2 trefy ze 3 strel?
 
bioss 29.10 @ 17:49
lol =)
 
yarda 28.10 @ 21:30
ooooh :)
 
GaGa 27.10 @ 22:33
heem :O
 

  Quake.cz komunita na Discor  Quake kalbage 2014  Quake Live - Memorial 3  Praha - TDM LAN   QUAKECON 2013  Když je ta středa  Rozhovor s Tykem
last comments
  Quake 3 Guide - komunita a   Záviděníhodná návštěva id S  Rozhovor s Debtorrem  Rozhovor s Debtorrem  Rozhovor s Debtorrem
 
 
 
 
 
back to news

Czech Quake powered by InterneXt